Kioto, Japón, del 27 al 29 de marzo de 2015. Organizado por la Notre Dame University de Kioto, este congreso tiene como objetivo promover una dirección contemplativa en Filosofía y en Estudios Literarios y recuperar los escritos de Coleridge para la reflexión sobre la contemplación.

Samuel Taylor Coleridge in 1802, the year his daughter, Sara, was born.
Junto a un pequeño número de conferencias plenarias, el congreso contará con mesas redondas y sesiones paralelas para la presentación de trabajos más cortos. El evento es una excelente oportunidad para conocer y explorar más temas en la literatura y la filosofía en relación a la contemplación, la poética y el compromiso estético. Para informarse, envíe un correo a Peter Cheyne, Kyoto Notre Dame University: cheyne@notredame.ac.jp

En una segunda etapa de este proyecto se pretende producir un libro con la recopilación de los ensayos presentados en el congreso. Incluirá ensayos de las conferencias plenarios y también dará la oportunidad a las comunicaciones seleccionadas de ser desarrolladas y publicadas.

La contemplación ha vuelto a contar recientemente con la atención de la estética del arte y de la naturaleza. No obstante, sigue siendo un aspecto descuidado, a pesar del hecho de que había sido un tema de gran importancia para autores como Platón, Aristóteles, Plotino, Proclo, Tomás de Aquino, y numerosos pensadores hasta la era moderna. Un resurgimiento serio del pensamiento sobre la contemplación se produce en el Romanticismo, pero, a diferencia de otros temas románticos que permanecen con nosotros, la contemplación se convirtió en algo así como un ideal abandonado. Esto está en marcado contraste con la visión compartida por Platón y Aristóteles, que se refleja en autores como Tomás de Aquino, de que la contemplación es el fin último y el bien del alma humana. Entendido de este modo, la contemplación es una especie de noética que tiene como objetivo estar en comunión con o participar en la Verdad, la Bondad y la Belleza.

contemplacion

Organización del congreso/

Coordinador: Pedro Cheyne (Kyoto Universidad de Notre Dame); cheyne@kyotocontemplation.org
Administación: Ayumi Onaka, MPA; admin@kyotocontemplation.org
Representante de sociedades: Kaz Oishi (Universidad de Tokio)
Asesor general: James Mays (University College, Dublin)
Gestión: Jun Kobayashi (Decano de Humanidades, Kyoto Notre Dame University)
Planificación: Izumi Sugawa (Kyoto Universidad de Notre Dame)
ELSJ Representante: Yuko Yamamoto (Kyoto Universidad de Notre Dame)
EE.UU. Representante: Marcos Lussier (Arizona State University)

Envío de comunicaciones/

Procedimiento de solicitud:

El plazo para el envío de resúmenes termina el 20 de octubre 2014. Pueden enviarse por correo electrónico a Peter Cheyne (cheyne@notredame.ac.jp) incluyendo:

nombre

afiliación

propuesta de título

descripción de su tema, en torno a 150 palabras.

El plazo de presentación de trabajos se cerrará el 30 de enero de 2015 Los trabajos pueden ser revisados ​​después de esa fecha. Las conferencias plenarias serán una hora de duración; panelistas presentarán durante treinta o cuarenta minutos; y otras conversaciones serán durante veinte minutos, más, más el tiempo adicional para preguntas.

Las sesiones plenarias abordarán, cada una su manera, el tema de la contemplación en los escritos de Coleridge, pero los participantes son libres de abordar de manera más general temas como:

La poesía y la contemplación.

El pensamiento poético como modo general del pensamiento humano, o tal y como se manifiesta en poéticas como las de Holderlin, Gerard Manley Hopkins, Yeats o Heidegger.

La contemplación en la filosofía / historia de las ideas, especialmente en escritores cuyas ideas figuram en la obra de Coleridge, como Platón, Plotino, Proclo, Spinoza, Boehme, Kant y Schelling.

La necesidad / uso / valor de la contemplación.

El papel de la contemplación en el compromiso estético.

• Qué es la contemplación y si necesita ser recuperada / cultivada?

¿Son las Humanidades cada vez menos contemplativa a medida que sus investigadores se especializan más?

Los lugares de silencio y el discurso en la contemplación.

¿Es la meditación directamente contemplativa, o es un preliminar a la contemplación?

Coleridge y el idealismo.

• Estética contemplativas, especialmente en relación con Coleridge.

El siglo XX vio un giro lingüístico en la filosofía, ¿podría implicar estoun giro contemplativa?

Significado, valor e ideas independientes de la mente.

Más información: http://kyotocontemplation.org/call-for-papers/


Kyoto Conference on Coleridge and Contemplation, 27-29 March, 2015 

The conference aims to recover a contemplative direction in Philosophy and in Literary Studies and returns to the literary and philosophical writings of S. T. Coleridge in the service of reflections on contemplation.

(c) The Wordsworth Trust; Supplied by The Public Catalogue FoundationBesides a small number of plenary lectures, there will be panel discussions and parallel sessions for the presentation of shorter papers.

Graduate students are warmly encouraged to attend, and there are some chances for transport funding, so please e-mail for details. The event is an excellent opportunity to learn about and further explore issues in literature and philosophy relating to contemplation, poetics, and aesthetic engagement. Please feel free to email Peter Cheyne, Kyoto Notre Dame University: cheyne@notredame.ac.jp if you have any questions.

The second stage of this project is to produce a book collecting essays developed from the conference. This will include essays by the Plenary Speakers, and will also give an opportunity for selected sessional papers to be developed and published.

Contemplation has recently received attention in the aesthetics of art and natural environments. It nevertheless remains a neglected area, despite the fact that it was a theme of profound importance to authors such as Plato, Aristotle, Plotinus, Proclus, the Desert Fathers, Aquinas, and so on until the modern era. A resurgence in seriously thinking about contemplation occurs with the Romantics, but unlike other Romantic themes which remain with us, contemplation became something of an abandoned ideal. This is in sharp contrast to the shared attitude of Plato and Aristotle, reflected in writers such as Aquinas, that contemplation is the ultimate end and good of the human soul. Understood thus, contemplation is a kind of noetic, synthesiszing stillness that aims to commune with or participate in Truth, Goodness, and Beauty. It is not the opposite of, but rather the currently neglected complement to the discursive, analytic tendency to finessing distinctions and divisions ascendent in English-language Philosophy and to a lesser extent other Humanities for the last hundred years.

Conference Team/

Co-ordinator: Peter Cheyne  (Kyoto Notre Dame University);  cheyne@kyotocontemplation.org
Administation: Ayumi Onaka, MPA; admin@kyotocontemplation.org
Tokyo Representative and Japanese Societies Liaison: Kaz Oishi (University of Tokyo)
General Advisor: James Mays (University College, Dublin)
Managing Facilitator: Jun Kobayashi (Dean of Humanities, Kyoto Notre Dame University)
Planning Facilitator: Izumi Sugawa (Kyoto Notre Dame University)
ELSJ Representative: Yuko Yamamoto (Kyoto Notre Dame University)
USA Representative: Mark Lussier (Arizona State University)

Abstracts are welcome on Coleridge and meditation / contemplation /poetic thinking.

Application procedure/

(1) If you wish to present a paper, please e-mail Peter Cheyne (cheyne@notredame.ac.jp) by 20th October 2014 stating:

(a) your name

(b) affiliation

(c) proposed title

(d) description of your topic, around 150 words.

(2) The deadline for submission of papers is 30th January 2015. Papers may be revised after that date, and the purpose of the deadline is to be sure that presentations are forthcoming. Plenary lectures will be one-hour long; panelists will present for thirty or forty minutes; and other talks will be for twenty minutes, plus plus extra time for questions.

While Plenary Speakers will each focus in their own ways on the theme of  contemplation as found in and developed from Coleridge’s writings, participants are free to address more generally such topics as:

• poetry and contemplation

•  poetic thinking as a general mode of human thought , or as it occurs in verse, as explored by, e.g., Holderlin, Gerard Manley Hopkins, Yeats, Heidegger

•  contemplation in philosophy / history of ideas, esp. in writers whose ideas feature in Coleridge’s work, such as Plato, Plotinus, Proclus, Spinoza, Boehme, Kant, and Schelling

•  the need / use / value of contemplation

•  the role of contemplation in aesthetic engagement

•  what is contemplation and does it need to be recovered / cultivated?

•  are the Humanities becoming less contemplative as its researchers become more specialised?

•  the places of silence and discourse in contemplation

•  is meditation already contemplative or is it a preliminary to contemplation?

•  Coleridge and idealism

•  contemplative aesthetics, especially as related to Coleridge

•  the 20th century saw a linguistic turn in philosophy, what might a contemplative turn involve?•   meaning, value, and mind-independent Ideas

 

Reading Coleridge/

The Coleridge shelves at most good university libraries can be a daunting sight. Indeed, Coleridge’s own works amount to fifty physical volumes of his corpus, comprised by thirty-four physical volumes of the fifteen numbered titles in his Collected Works (CC, 1969-2002); the five heavy volumes of his Collected Notebooks (each with a companion volume of editor’s notes) (Notebooks, 1957-2002); and the six volumes of his Collected Letters (Letters, 1956-71). To ease the approach to Coleridge, here is a suggested reading list for Coleridge and Contemplation. Also, here is a Word file collecting some Coleridge quotes on topics related to contemplation: Contemplative Coleridge- quotes.

Suggested primary texts/

‘Meditative Poems in Blank Verse’, collected as a chapter of Sibylline Leaves

Poetical Works (Princeton/Routledge)

Biographia Literaria

Aids to Reflection

On the Constitution of Church and State According to the Idea of Each

The Friend

Coleridge’s Notebooks (ed. Seamus Perry): an introductory selection from the five-volume Collected Notebooks

A Book I Value (ed. Heather Jackson): an introductory selection from the six-volume Marginalia

 

Secondary reading suggestions/

Owen Barfield, What Coleridge Thought

J. Robert Barth, The Symbolic Imagination 

James Cutsinger, The Form of Transfomed Vision: Coleridge and the Idea of God

Douglas Hedley, Coleridge, Religion and Philosophy

Richard Holmes, Coleridge: Early Visions and Coleridge: Darker Reflections

John Muirhead, Coleridge as Philosopher

Mary Anne Perkins, Coleridge’s Philosophy

James Vigus, Platonic Coleridge

 

http://kyotocontemplation.org/call-for-papers/